vrijdag 20 juni 2008

Sociale Bibliotheekcatalogi

Nou dat was weer een pak leeswerk. Het uitproberen van de dingen is leuker. Daarom heb ik me aangemeld bij worldcat.Bij het aanmelden wordt je vriendelijk verzocht je toevoegingen netjes te houden. Je komt dan artikelen en boeken tegen die ook weer van een mening of aanbeveling zijn voorzien. My discoveries bij de ob Amsterdam bekeken.
Lijkt me voor ons ook een optie. Lijstjes maken. Delen met een ander. Dus elkaar tippen. Leuk voor een leeskring of personen met zelfde interesse. Ook even Ann Arbor District Library van Michigan bezocht en de catalogus ingezien. Je ziet netjes een rechter kolom met de top tien tags. In het midden de tagcloud. Gebruikers voegen dus die tags toe. Dan kom je vreemde dingen tegen.Bijvoorbeeld David Gray met als tag rock. En ik zag bij blues dat de nummers van blues gigant JB Lenoir bij Jr Walker waren te vinden.Dat klopt dus gewoon niet.Welke waarde moeten we dan geven aan deze catalogus? Makemyday zal het met me eens zijn dat dit zeker niet juist is.

Geen opmerkingen: