zondag 15 juni 2008

Lastfm ding 20

Lastfm Ja dit is mijn ding. Had al een tijdje terug een account aangemaakt. Dit vind ik heel mooi. Je maakt je eigen playlist. Je kunt diverse smaken koppelen en er een mix van maken. Je krijgt nieuwe bands of singer songwriters te horen die je nog niet kende. Kijk daarna op You tube of er filmpjes van zijn maar lastfm heeft dit ook. De mogelijkheden van lastfm zijn veel en het gebruik in het begin misschien wat onwennig.Heb je dan weer een nieuwe band die bij je in de smaak valt.Kijk dan even op een downloadsite (bijvoorbeeld) mininova.De torrent binnenhalen en hij staat al zo op je mp3 of in de muziekmap op je pc.Wel even bittorrent voor die tijd downloaden. Wat kun je hier als bibliotheek mee. Nou, ik heb wel een idee. Dit past heel goed bij mediaeducatie met als titel "muziek internet en je pc". Misschien zijn er klanten te vinden die hier meer van willen weten.

1 opmerking:

han voogsgeerd zei

ik kwam nog een site tegen, vind ik leuk omdat er ook allerlei home made opnames in staan. ook veel onbekende muzikanten zijn hier terug te vinden:
http://songza.com/z/emmu5x
zelfs muziek van irish dement, een favoriet van makemyday is te beluisteren en als je een goed full duplex geluidskaart hebt kun het geluid opnemen.