zondag 25 mei 2008

Wiki

Wiki is snel. Dat weet ik nu. De informatie hierover op 23 dingen enorm veel. Was wel even lezen maar het is me duidelijk. Vooral dat van de kampeervrienden was een heldere uitleg en een goed voorbeeld over de functie van een wiki.Voor mijn hobby (kaderlid van een voetbalclub) kan een wiki handig zijn bij het organiseren van een toernooi of e.d. Als bibliotheek kun je het misschien ook gebruiken. Het voorbeeld van Deventer is een mooie. De valkuil hierbij is denk ik dat je moet zorgen de informatie in een wiki ook dicht bij het onderwerp te laten. De Deventer wiki heeft hier al last van. Ik vond het ook leuk om in de oude wiki`s te kijken om te zien dat de documenten steeds een aanvulling of een wijziging krijgen. Zo nu verder met maken van de EK 2008 poule van de Bibliotheek Enschede. De pouledirectie bestaat ook dit jaar weer uit onze webmaster en ondergetekende. Poule is vanaf morgen beschikbaar.

Geen opmerkingen: