zaterdag 24 mei 2008

10de ding

Del.i.cio.us lijkt me handig voor mensen die veel sites bezoeken. Alles mooi op de rij zodat je op trefwoord snel je favoriete pagina`s terug kan vinden. Toevoegen gaat vrij simpel. Thuis bezoek ik vaak dezelfde sites en kan het handig zijn wanneer dat er wat meer worden er tags aan te hangen. Ik zou dan trefwoorden gebuiken als vakantie, sport, muziek en fotograferen. Voor de bibliotheek zie ik del als een manier om bijvoorbeeld onze databanken en andere relevante informatie te clusteren zodat de inlichtingen medewerker daar snel toegang toe heeft. Je moet het dan wel weer up to date houden. Op de 23 dingen tour heb ik al diverse accounts aangemaakt. Ik zal er zeker een aantal blijven gebruiken maar ook een stel niet. Blijft dat jaren op het internet hangen? Dat zullen er heel wat zijn lijkt me zo. Het is maar een gedachte.

Geen opmerkingen: